اپ موبایل و اتوماسیون اداری

اتوماسیون اداری تحت وب به عنوان پرکاربردترین نرم‌افزار سازمانی در کشور ما به حساب می‌آید و در حال حاضر تقریبا تمامی سازمان‌های بزرگ به این ابزار نرم‌افزاری مجهز می‌باشند. اتوماسیون اداری تحت وب تقریبا در بیشتر زمانی که افراد یک سازمان مشغول به فعالیت هستند توسط یک مرورگر اینترنتی شما را با اسناد در حال چرخش و تولید شده در سازمان با رعایت چارت و دسترسی‌ها وصل می‌نماید. از طرفی فراگیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند موبایل موجب گردیده در زمینه‌هایی مختلف کاربردی، تفریحی، فرهنگی و … اپ‌های متنوعی به بازار عرضه گردد. وجود این اپ‌ها فرهنگی را در میان کاربران به وجود آورده که تا حد زیادی به گوشی‌های موبایل خود وابسته شوند و به دنبال راه‌حل های نرم‌افزاری در دنیای موبایل باشند. در همین راستا ما نیز در سامانه‌های هوشمند نسل سوم برآن شدیم تا امکانات کاربردی را با سرعت قابل قبولی بر روی بستر موبایل در اختیار کاربران قرار دهیم که البته با توجه به نیاز یک سازمان این امکانات و نیازمندی‌های دیگر می‌تواند مورد سفارشی‌سازی قرار گرفته و بر اساس نیاز مشتریان به روز گردد.
اولین اقدامی که در اپ اتوماسیون اداری در نظر گرفته شد یک فرآیند بسیار ساده برای ثبت نام کاربران و یکپارچگی این اپ با اتوماسیون اداری تحت وبی است که بر روی سرور سازمان نصب شده است. کاربران بدون نیاز به تکمیل هر فرم ساده یا پیچیده‌ای می‌توانند فقط با ثبت شماره همراه خود در نرم‌افزار ثبت نام کرده و پس از دریافت کد تایید به صورت پیامک شناسایی شده و با توجه به جایگاه خود در چارت سازمانی به کارتابل نامه‌ها دسترسی داشته باشند. گرافیک بسیار روان و استفاده از تکنولوژی روز برنامه‌نویسی موبایل محیطی کاربرپسند را برای کاربران فراهم کرده است. کارتابل در اتوماسیون ادری تحت وب اولین مکانی است که معمولا بعد از ورود کاربران آن را چک خواهند کزد. دلیل این موضوع هم مطلع شدن از آخرین نامه‌های دریافتی در آن می‌باشد تا کاربر بتواند اقدام متقابل و لازم را در جهت تسریع امور بر روی نامه انجام دهد. در برنامه‌های تحت وب قرار دادن آلارم یا متمایز نمودن رنگ آیکون‌ها تا قبل از اجرای خود برنامه معنی و مفهومی نخواهد داشت و این در حالی است که دنیای اپ موبایل و امکاناتی که در آن تعبیه شده است متفاوت بوده و دقیقا می‌تواند بدون دخالت کاربر یک برنامه بر حسب ورود یک متغیر پیغامی را به صورت Push notification برای کاربر نمایش دهد. این نمایش پیغام بر روی صفحه اصلی موبایل صورت گرفته و در هر صورت کاربر می‌تواند از وقوع یک رویداد در نرم‌افزار خود مطلع شود.
یکی از موارد بسیار مهمی که می‌تواند با توجه به این امکانات در سیستم اطلاع رسانی شود نامه‌ها و اطلاعیه‌های عمومی است که به صورت سراسری باید برای همه کاربران نمایش داده شود و نیاز به ثبت در دبیرخانه ندارد. این اطلاعیه‌های عمومی در سازمان که شاید در گذشته و هم اکنون نیز در بیشتر سازمان‌ها به سیستم پیامکی وابسته باشد می‌تواند به راحتی با استفاده از سیستم موبایل تولید شده و بدون هزینه برای کاربران ارسال گردد. اتوماسیون اداری تحت وب در اپ موبایل علاوه بر ساده‌تر شدن می‌تواند به صورت چابک‌تر خدمات مشاهده و دستور بر روی نامه‌ها و اسناد دیجیتال را ارائه نماید. اپ اتوماسیون اداری ارتباط مستقیمی با اتوماسیون اداری تحت وب دارد و مستقیما بر اساس اتفاقات ثبت شده بر روی سرور شما تغییرات را در اپ اتوماسیون اداری مشاهده خواهید کرد و بر این اساس هنگامی که بر اساس پیغام در دریافتی نامه‌ای جدید در کارتابل شما دریافت می‌شود شما می‌توانید در اپ آن را مشاهده و به محض مشاهده نامه این موضوع در سرور لحاظ گردیده و در کارتابل تحت وب نیز به صورت مشاهده شده نمایش داده می‌شود و از حالت نامه جدید خارج خواهد شد. البته امکانت جدیدی مانند کارتابل شخصی و ارسال پیام برای کاربران و همچنین درج امضاء و دستور نیز در این اپ دیده شده است که با توجه به نیاز و ضرورت سازمان و سیاست‌های توسعه ای برای مشتریان پیاده سازی خواهد شد.