سیستم بایگانی، با هدف سازماندهی، مدیریت و نگهداری از اسناد مهم سازمانی ایجاد شده و با شناخت دقیق از نیاز سازمانهای برخوردار از سیستم مکاتبات اداری، نگرانیهای مدیران سازمانها را در موارد فوق با ارائه راهکاری مبتنی بر فناوری روز، مرتفع ساخته است. این سیستم در سازمانهایی که زیست کاری خود را در حوزه مکاتبات اداری از شکل کاغذی به الکترونیکی تغییر دادهاند، اثربخشی خود را اثبات نموده است.
بخش بایگانی اتوماسیون اداری سیما نوین، طبقهبندی موضوعی مدارک الکترونیک به صورت درختی و نامحدود، قابلیت مشاهده و گردش پروندهها در کارتابل الکترونیک را با امکان جستجوی دقیق و سریع اسناد به عهده دارد. این سیستم بایگانی و مدیریت اسناد فضای نامحدودی برای ذخیره، نگهداری و بازیابی پیشینه مدارک و در صورت لزوم پشتیبانی از فرآیند امحاء و از بین بردن اسناد را نیز به عهده دارد.