معرفی زیرسیستم مدیرسیستم در اتوماسیون اداری
اتوماسیون اداری سیما نوین از چندین زیرسیستم اصلی تشکیل شده است. یکی از این زیرسیستمهایِ اصلی زیرسیستم مدیرسیستم است. فقط کاربر ادمین به این زیرسیستم دسترسی دارد.
تعریف ساختار چارت سازمانی، تعریف پرسنل و تعیین مجوزها
مهمترین کاربرد این بخش تعریف کلیه موجودیتهای درون یک مجموعه (شامل سازمانها، واحدها، عناوین و پرسنل)، تعیین روابط بین این موجودیتها و تعیین مجوزها و سطوح دسترسیِ پرسنل سازمان در اتوماسیون اداری است. به عبارت دیگر این بخش برای تعریف ساختار چارت سازمانی و تعیین مجوزها و دسترسیهای پرسنل بر اساس سمتهای منصوب به آنها در نظر گرفته شده است.
در زیرسیستم مدیرسیستم بخشهایی برای تعریف و نمایش چارت سازمانی به دو شکل جدولی و درختواره وجود دارد. بخشهای مجزایی نیز برای وارد کردن مشخصات کاربری پرسنل و انواع مجوزهای مورد نیاز برای کار با اتوماسیون شامل چند صد نوع مختلف مجوز، دسترسی، نحوه ارسال و مخاطبین برای پرسنل در سیستم نظر گرفته شده است. درنهایت، ارتباط چارت سازمانی و پرسنل به شکل پرسنل منصوب به سمتها و جانشین منصوب به سمتها تعیین میشود.
امکان تغییر دادن سمت افراد، جانشین آنها و ویرایش مجوزها و دسترسیها به شکل فردی و گروهی در این زیرسیستم فراهم آورده شده است. علاوه بر این، تعریف دفاتر ثبتی سازمانی برای سمتهایی که دسترسی به دبیرخانه به آنها داده شده است در این بخش با جزئیات دقیق آورده شده است. تعریف امضا الکترونیک و انتصاب آن به پرسنل و همچنین تنظیمات پیچیدگی رمز و زمان انقضا گذرهواژه در این بخش انجام میشود. بخشهای ویژهای هم برای جستجو بر روی چارت سازمانی و بر روی پرسنل و عناوین در این زیرسیستم قرار داده شده است.
بخش تنظیمات
بخش تنظیمات در زیرسیستم مدیرسیستم دارای امکانات متعدد و متنوعی است. خبرنامهها، ایجاد گروهبندی گزارشات، انتقال در چارت، انتقال بایگانی، انتقال پوشهها، تنظیمات دسترسیها و گروههای ارسال و بسیاری امکانات دیگر برای ایجاد امکانات مورد نیاز در اتوماسیون در این بخش قرار دارند.
بخش گزارش و لاگ
در زیرسیستم مدیرسیستم امکان گزارشگیری از چارت سازمانی، عناوین و پرسنل فعال، لاگهای سیستم، اطلاعات آماری دبیرخانه بر اساس واحدها و … وجود دارد. برای گروه سامانههای هوشمند نسل سوم این امکان وجود دارد تا بر اساس درخواست کاربران امکانات گزارشگیری جدیدی را ایجاد نماید.